World Dairy Expo & Homecoming - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu World Dairy Expo & Homecoming - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

World Dairy Expo & Homecoming

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Lieve allemaal,

Het duurde even, maar dan nu eindelijk weer een blog. Afgelopen weken heb ik weer aardig wat beleefd. Heb het steeds meer naar mijn zin hier.

We hebben een hele gezellige groep met internationale studenten. Elk weekend proberen we bij elkaar te komen om weer even bij te praten en er een feestje van te maken. Ook zijn er avonden waar we samen koken, zover hebben we een Mexicaanse en een Duitse avond gehad. Zeer geslaagd. Daarnaast vieren we natuurlijk ook alle verjaardagen uitbundig :D

Zaterdag 24 september hadden we een ‘Hangout’ met de InterVarsity. Samen gezellig eten ergens op een farm buiten Platteville. Rondom het kampvuur enge verhalen vertellen of mind plays doen. De avond is afgesloten met super mooi vuurwerk. In ruim een half uur werden de mooiste kwaliteitspijlen afgestoken. Een mooie avond om op terug te kijken.

Ondertussen speel ik ook regelmatig volleyball. Met Gina en haar vrienden vormen we een team en spelen we in de competitie op de campus. Elke woensdagavond spelen we een wedstrijd tegen een ander studententeam. We hebben veel lol met elkaar en proberen een aantal keren per week samen te spelen. We hebben tot nu toe twee van de drie wedstrijden gewonnen. Gaat redelijk dus :)

Begin oktober heb ik ook mijn eerste examen gehad. Het viel me erg mee. Aankomende weken heb ik nog een paar examens. Hoop dat deze ook redelijk te doen zijn. Het schoolleven is nu volop aan de gang.

Vrijdag 7 oktober ben ik met klasgenote Claire en haar verloofde Jason naar de World Dairy Expo in Madison geweest. Tjonge wat een grote show zeg. In een dag kun je lang alles niet zien. We zijn de beurs over geweest en hebben alle innovaties eens even goed bekeken. Daarnaast zijn we ook de stallen door geweest. Er waren 10 gebouwen en 3 grote tenten vol koeien, wow! Er was zelfs een hele melkstal gebouwd. En dan denken wij dat de NRM een grote show is, dat is niets vergeleken bij de Expo. Nu ben ik wel erg benieuwd hoe de Royal zal zijn in Toronto. ’s Avonds hebben we bij Jason op het melkgeitenbedrijf gemolken. Hij heeft een 2x16 melkstal en 8 melkstellen zonder automatische afname. Dus dat was een heel gewissel. Aan een kant twee geiten melken met een melkstal en dan een swingover naar de andere kant waar weer twee geiten met dat melkstel gemolken worden. Ik heb alleen nog maar in melkstallen gemolken met automatische afname, dus dit was wel even wennen. Was echt een gezellige dag.
Zaterdags ben ik weer naar de expo geweest. Ben een ook een aantal bekende uit NL en Michigan tegen gekomen. Leuk om even mee te praten. Nu veel meer show gekeken dan vrijdag. Na de middag kwamen de oudere koeien aan bod, de mooiste rubrieken om te kijken. De kampioenschappen voor de grand champion en supreme champion waren echt mooi om te zien.
Het zijn twee geweldige dagen op de expo geweest waar ik super koeien gezien heb.

Dinsdag 4 oktober hadden we op de universiteit een study abroad fair. Hier heb ik gestaan voor de CAH samen met studenten van Windesheim. Een mooie middag waar we een heel aantal geïnteresseerden hebben gesproken. Nu hopen dat ze ook echt de stap durven te zetten om naar NL te komen en te gaan studeren in Dronten.

Deze week was het Homecoming op de universiteit. Een week vol activiteiten en games. Een competitie tussen dorms, studentenverenigingen en clubs. De week werd afgesloten met een football game (die ze dik verloren hebben…) en the lighting of the ‘M’. Leuk om een keer mee te maken. Er waren verschillende competities zoals decorating van de huizen, het bouwen van een float om mee te doen aan de parade, homecoming King and Queen, etc.
Gina was dinsdag jarig. Dit hebben we deze week en dit weekend gevierd. Met vrienden samen eten en een feestje houden. Afgelopen donderdag zijn we uit eten geweest bij Buffalo Wild Wings. Was een mooie week.

Aankomend weekend hebben we de dairy sale. Woensdagmiddag om 12 uur komen de eerste dieren. Er komen 60 dieren die we allemaal moeten scheren, wassen en verzorgen. Zaterdag moet alles er tiptop bij staan. Wordt een mooi weekje denk ik. Zal de volgende keer vertellen hoe het is gegaan.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen.

Liefs Mariska

@Harold; Klopt er is hier ook genoeg te krijgen bij Wallmart. We proberen dan ook wel gezond te koken, minimaal een dag in de week. Alleen heb ik hier betaald voor een mealplan en eet daardoor vrij veel op de campus ipv dat we zelf koken. Onderhand heb ik een beetje door waar je goed eten kunt krijgen.

• 17 Oktober 2011 - 19:22

Jody:

Heey Maris :)
    Activiteiten, feestjes, volleybal, je hebt het druk haha. Leuk ;)
    xx

• 19 Oktober 2011 - 11:09

Cornelis:

Leuk om je verhalen en belevenissen te lezen.

• 20 Oktober 2011 - 17:51

Marco Groen:

Hé nichtje,

Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt aan de andere kant van de oceaan. Feestjes, farms bekijken, shows aflopen en dan nog af en toe een examen doen. Geweldig.

Groetjes from de Belt.