Het afscheid komt dichtbij... - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Het afscheid komt dichtbij... - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Het afscheid komt dichtbij...

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 December 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Lieve allemaal,

Yeah, weer een update.. :) Zoals beloofd zal ik deze keer vertellen over mijn belevenissen tijdens Thanksgiving. 24-27 november was het Thanksgiving weekend. Ik was uitgenodigd door Gina om dit bij haar thuis te komen vieren. Natuurlijk heb ik deze kans met beide handen aangepakt. Zo begonnen we woensdags rond een uur of drie aan onze trip richting Kiel (WI) waar Gina vandaan komt. Ryan, a friend, reed ook met ons mee. Door een stop in Madison en het afzetten van Ryan bij zijn huis hebben we ruim 5 uur gedaan over een rit waar je normaal in een uur of 3 in Kiel bent. Wel veel lol gehad in de auto natuurlijk. Donderdag was het officieel Thanksgiving. Gina en ik hebben haar moeder de hele dag geholpen met koken, want bij Thanksgiving hoor natuurlijk wel een uitgebreid dinner met turkey. Gina heeft me dit weekend alles laten zien; waar ze woont, werkt en natuurlijk haar vrienden. Door haar zware allergie aanvallen hebben het rustig aangedaan, ze is erg allergisch voor honden. Zaterdags was het zo erg dat ze haar medicijnen via een speciale pomp moest innemen om maar weer een beetje lucht te kunnen krijgen. Na zo’n behandeling leek het wel of ze high was, haal hele lichaam trilde en ze kon niet stoppen met lachen… Gelukkig ging het weer een stuk beter met haar toen we terug waren in Platteville. Zaterdagavond zijn we met haar broertje en zusjes wezen galactic bowlen, dat is bowlen met black light. Was een leuke avond. Op zondag zijn we weer aan onze terugreis richting Platteville begonnen na uitgebreid ontbeten te hebben met een van Gina’s beste vriendinnen. Rond half 1 uit Kiel vertrokken en rond 6 uur in Platteville aangekomen. Zoals je al kunt raden ging de rit ook dit keer naar huis. Natuurlijk hebben we Ryan ook weer meer genomen naar huis. Ook dit keer weer in Madison gestopt om te eten, nu bij een grote shopping mall. Onder het motto van nu we er toch zijn, zijn we ook maar even wezen winken. Aangekomen in Platteville hebben Gina en ik onze hele kamer verbouwd. Niets staat meer op dezelfde plek. Dat is zoals je kunt verwachten met de nodige domme acties gebeurd, veel gelachen.

Op de universiteit kan ook toneel gestudeerd worden. Donderdag 1 december ben ik met Gina en Ryan naar Macbeth geweest. Het stuk was aangepast aan deze tijd. Was mooi om te zien, al kon ik niet alles verstaan in dat ouderwetse Engels.
Vrijdags hebben we de verjaardag gevierd van een van de internationals. Dit hebben we op onze vast hangplek gedaan, Steve’s Pizza.

Maandag 5 december zijn Marisela, Leila en ik mee uit eten genomen door een familie die we in de kerk ontmoet hebben. We zijn naar een wokrestaurant geweest in Dubuque. Na die tijd hebben ze ons hun huis nog laten zien. Huizen hier zijn niet de standaard rijtjeshuizen die we kennen in NL. Het was een groot huis, grote garage, grote tuin.. wow..
Afgelopen zondag zijn Marisela, Leila en ik wezen lunchen bij de pastoor van de Lutherse kerk waar we naar toe gaan. We hebben zijn vrouw en dochter ontmoet en een hele gezellige middag gehad.

Jullie zullen wel denken gaat ze ook nog naar school? Jah, dat kan allemaal nog net tussendoor :p De laatste weken zijn erg druk met deadlines en final exams. Veel van onze internationale groep zijn dag en nacht bezig met studeren. Toch genieten we zeker ook van onze laatste weken hier. Het afscheid gaat zwaar worden. gelukkig zijn er nog een paar feestjes in het vooruitzicht waar we met de hele international groep bij elkaar komen om het semester goed af te sluiten… :)

Donderdagavond hebben een feest gehad met the International Office. We hebben allemaal onze UWP-certificaten gekregen en natuurlijk een heleboel foto’s gemaakt. De avond is zoals gewoonlijk goed afgesloten at Steve’s Pizza… :)

We hebben trouwens nog steeds geen sneeuw hier. Lekker zonnetje en het vriest. Mooi weer dus :)

Nu gaat het wel heel snel hoor… Vandaag nog precies een week voordat we weg moeten uit Platteville. Gelukkig staan er nog heel wat leuke dingen op het programma. Kerst vieren met een klasgenote, Oud&Nieuw met Gina en dan naar Canada!

Liefs Mariska

• 17 December 2011 - 16:50

Harold:

Heb je op 5dec. geen Sinterklaas gevierd??? Of een schoen gezet??

• 18 December 2011 - 17:21

Jody:

Klinkt allemaal super. Echt fijn dat je het zo leuk hebt :) En nog bedankt voor je kaartje ;) Groetjes x