Vervroegd afscheid & Toronto here we come!! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Vervroegd afscheid & Toronto here we come!! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Vervroegd afscheid & Toronto here we come!!

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 November 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Lieve allemaal,

Tjonge, wat gaat de tijd toch snel. Het is alweer twee weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Onderhand zijn we ook al halverwege het semester... We zijn er nog lang niet aan toe om over 1,5 maand alweer afscheid van elkaar te moeten nemen, maar daar denken we nog maar even niet aan. Afgelopen zaterdag is een van de Franse studentes terug gegaan naar Frankrijk. Echt heel jammer dat we haar nu moeten missen hier, maar familie is toch belangrijker. Vrijdagavond hebben we afscheid van haar genomen met alle meiden.

Vrijdag 28 oktober zijn we naar het bedrijf geweest waar een risico managementplan voor moeten schrijven. Een beginnend bedrijf met ruim 120 koeien, gerund door broer en zus. Zoals de meeste bedrijven in deze omgeving werd ook hier nog op de grup gemolken. Wel hadden ze een ligboxenstal. De grupstal wordt dan gewoon als melkput gebruikt. ‘s Avonds bij klasgenoot Clare geweest. Ze heeft showgeiten die we hebben gevoerd en gemolken. Heb nu dus de plek gezien waar ik kerst zal gaan vieren. Wordt wel gezellig volgens mij.

Op zaterdag kon ik de auto van Gina lenen en ben ik met 3 internationale studentes naar Dubuque geweest. Zijn we gezellig een middagje wezen shoppen. Voelt toch wel weer lekker hoor om naar twee maanden eindelijk weer auto te rijden. ‘s Avonds was ik uitgenodigd door een groepje Afrikaanse studenten en hebben we samen gekookt en gegeten. Nou koken kunnen ze wel hoor, het was heerlijk.

Zondagavond was er een concert van Rebecca St. James hier op de campus. Natuurlijk ben ik hier wel naar toe geweest. Ik had haar al een keer in NL gezien op de eo-jongerendag. Hier was het echt totaal anders, in een kleine zaal ipv een groot stadion. Was echt een super avond…

Woensdagavond vertrekken we met de Dairy Club richting de Royal Winter Fair in Toronto. Vandaag al het papierwerk geregeld bij the International Office hier in Platteville (aka P-Vegas :p). Nu mag ik dus ook de VS weer in als we terug komen zondag. Heb er echt zin in, hoop dat het een mooi weekend wordt.

Woensdagavond ook alweer onze laatste volleyball wedstrijd. We worden geen kampioen in onze legue, maar hebben wel super veel lol gehad tijdens de wedstrijden. We blijven natuurlijk wel gewoon volleyball spelen :)

Afgelopen vrijdagavond zijn Gina, Ryan, Gina’s vader en broertje en ik naar een volleyballwedstrijd geweest van de Badgers (universiteit van Madison). Was echt een super spannende en goede wedstrijd. Helaas heeft Ohio State gewonnen. Maar wij hebben zeker een mooie avond gehad. Zullen we zeker nog een keer doen dit semester…

Dit was weer even een korte up-date van mijn belevenissen zo tussen de lessen door.

Liefs Mariska

PS: Voor alle geinteresseerden; ik heb het examen gehaald hoor :)

PS2: Wel grappig om te vertellen is dat bij ons dit weekend de klok is verzet naar wintertijd. Dacht zelf altijd dat het overal in de wereld in hetzelfde weekend was, niet dus…

  • 13 November 2011 - 06:42

    Judith:

    hee mariska

    je houdt nu dus helemaal van sporten net als vroeger met hockey.;)
    goed dat je je examen hebt gehaald ik hoop dat de volgende ook zo goed gaan!:D
    tot over een half jaar!!!!:P

    groetjes Judith

  • 24 November 2011 - 12:08

    Roelof:

    Weer mooi verhaal:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 27665

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: