Terug op Nederlandse bodem... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Terug op Nederlandse bodem... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Terug op Nederlandse bodem...

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 Februari 2012 | Nederland, Kampen

Lieve allemaal,

Voor degenen die het nog niet weten; Ik ben weer in Nederland! Zaterdag 28 januari heb ik na 5 maanden weer voet op Nederlandse bodem gezet. Onderhand ben ik langzaam aan toch weer redelijk gewend hier en pak ik alle werkzaamheden weer op. Ondertussen ben ik ook deze week begonnen met mijn afstudeerstage bij Arkervaart Diervoeders. Dus geen tijd om stil te zitten en me te vervelen. Gelukkig kan ik nu toch weer redelijk vloeiend Nederlands praten, wat wel handig is op stage.

Ik zal jullie ook mijn belevenissen van mijn laatste maand aan de andere kant van de oceaan niet onthouden. Sinds de laatste blog ben ik nog drie dagen bij Gina geweest, waarna ze me op de bus naar het vliegveld heeft gezet voor mijn drie weken Canada. Alles ging hartstikke goed, totdat ik door de douane in Toronto moest. Ze vonden het toch wel verdacht een student, alleen, voor drie weken vakantie midden in het schooljaar, een oud werkvisum in het paspoort… Tja, dan maar door alle mogelijke vormen van douane sturen, mijn koffer doorzoeken alles. Natuurlijk was alleen gewoon in orde, maar het heeft wel ruim 2 uur geduurd… Gelukkig stond Bill nog steeds te wachten toen ik eindelijk het land in mocht. :) Eindelijk weer in Canada bij al de vrienden en ‘familie’ in Listowel. Echt super om iedereen weer te zien en weer wat werk op de boerderij te doen naar 4 maanden niets doen. De eerste zondag meteen met de hele familie bij elkaar voor een verjaardag. Voelde allemaal echt weer vertrouwd. :)
Tim en ik zijn in de weken ook naar een aantal Dairy Club meetingen geweest. Dus ook hier nog weer wat wijzer geworden… :p Zondag 15 januari hadden de Dutchies in Listowel een verlate kerstmaaltijd met elkaar. Hier werd ik ook voor uitgenodigd. Was echt een super gezellige dag. Heerlijk gegeten en gezellig spelletjes met elkaar gedaan. Gedurende de weken ben ik ook nog bij een aantal andere bedrijven wezen kijken. Heb ook nog weer gemolken bij de familie Bakker, net zoals twee jaar terug. Onderhand hebben ze al 300 melkkoeien. We waren in 2 uur klaar met melken, ging mooi snel. Ze hadden daar een nieuw systeem om de spenen schoon te maken. Ze gebruiken een apparaat met borsteltjes en een ‘schoonmaakmiddel’ om de spenen schoon te maken en daarna te drogen. Het werkt mooi, de spenen zien er goed en gezond uit. (http://www.puli-sistem.com/sito/eng/index.html)
De drie weken zijn echt zo snel voorbij gegaan. Was echt wel moeilijk om weer afscheid te nemen van iedereen. Ik hoop dat ik snel weer een keer die kant op kan…

Woensdag 25 januari ben ik weer naar Chicago gevlogen. De bus naar Madison genomen, waar gelukkig Ryan mij kon ophalen om naar Platteville te gaan. Hier ben ik tot vrijdag bij Gina geweest. Was echt super om haar weer te zien. Op donderdag bij heel veel vrienden en docenten langs geweest om ze te verassen. Tot diep in de nacht nog met Mo en Miguel zitten kletsen. Het was echt een mooie dag. Jammer dat ik afscheid moest nemen van iedereen, ik ga ze allemaal echt missen… Vrijdagmorgen een laatste knuffel en wat tranen en toen op de bus, het begin van de reis naar Nederland. Na 22 uur reizen was ik zaterdagmiddag weer thuis, blij iedereen weer te zien…

Ik heb echt een super mooie tijd gehad in Amerika en Canada. Heel veel nieuwe vrienden ontmoet van overal over de wereld. Het was een geweldige ervaring om daar te zien, die ik echt niet had willen missen…

Bedankt voor alle leuke reacties, mailtjes en kaarten die ik heb gekregen. Was altijd leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en hoe het er in Nederland aan toe ging. Ik heb niet altijd terug gereageerd, maar zeker wel alles gelezen.

Dit was de laatste blog. Nu weer gewoon verder met afstuderen en het gewone leventje in Nederland. Misschien dat ik jullie in de komende jaren nog wel weer tegenkom op deze site omdat ik weer ergens anders in de wereld zit. Tot dan!

Liefs Mariska

  • 09 Februari 2012 - 18:42

    Harold:

    Mooi dat je weer terug bent! En direct een feestje meegepakt! Mooi Wark. Een echte Vis in hart en nieren;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 27681

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: