Bye Bye Platteville... - Reisverslag uit Kiel, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Bye Bye Platteville... - Reisverslag uit Kiel, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Bye Bye Platteville...

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

01 Januari 2012 | Verenigde Staten, Kiel

Lieve allemaal,

Dat was het dan alweer. Mijn semester aan UWP is over. Het zijn vier onvergetelijke maanden geweest, waarin ik veel nieuwe vrienden heb gemaakt. Ik had dit echt niet willen missen. Ik wil jullie graag laten meegenieten van mijn laatste week in Platteville.

Zaterdag 17 december was niet de dag dat ik mij aan het voorbereiden was op mijn final exams van de komende week. Het was de graduation dag op UWP. Natuurlijk willen wij ook wel een keer zo’n Amerikaanse diploma uitreiking meemaken. Vrienden van ons kregen hun diploma dus zijn we ’s middags naar de graduation geweest. Iedereen was gekleed in toga met bijpassend hoedje. Allerlei belangrijke figuren gaven een speech en zo ook een van de studenten. De diploma uitreiking zelfde van 300 studenten duurde amper een half uur. Ze liepen in een rij naar het podium waar ze een briefje met hun naam afgaven zodat die opgelezen kon worden en ze kregen hun ‘diploma’ van de chancelor. Het was nog niet eens hun echte diploma zoals wij gewend zijn aan de CAH. Een heel aantal studenten moest nog een examen doen een week later. Er is een levertijd op de diploma’s van drie maand!! Maar goed het was leuk om de ceremonie mee te maken.

Het was die zaterdag ook de verjaardag van Pamela, een internationale student uit Mexico. Ze had niet echt de beste week van haar tijd in P-Vegas, want niemand kon komen op haar verjaardag, ‘allemaal te druk’… Wat zij natuurlijk niet wist is dat we een surprise party voor haar georganiseerd hadden. Gina, Marisela en ik hebben haar aan het eind van de middag ontvoerd uit Platteville. Onder het motto ‘We gaan gezellig uit eten en zien dan iedereen aan het eind van de avond in de bar’. Was niet helemaal haar idee van het vieren van haar verjaardag op de laatste zaterdag in Platteville. In verband met ‘sneeuw’ gingen we eerder terug. Als we dan toch op tijd waren konden we Gina wel even helpen met het ophalen van een nieuw gekochte kast bij de Soccerhaus. Wij daar naar binnen, Pamela als eerst, het huis was helemaal donker. Toen ging het licht aan en kwam iedereen tevoorschijn. Pamela stond echt te shaken op haar benen. Geweldig, verrassing goed gelukt!! :) Het is nog een hele mooie en late avond geworden…

Zondags hebben we met z’n allen onze laatste brunch in Glenview gegeten. Een hele rij tafels aan elkaar gezet. Niemand kon er meer langs. Nee, ze zullen ons niet snel vergeten in Glenview… :)

Maandag begon de week vol final exams. Ik had er gelukkig maar drie. Ze zijn allemaal goed gegaan. Heb al mijn vakken met hele mooie cijfers afgesloten, dus deel 1 van mijn afstuderen is gedaan…

Donderdag was het toch echt tijd om afscheid te gaan nemen van iedereen. Onze Afrikaanse vrienden hebben ons nog uit eten genomen naar Olive Garden in Dubuque. Is een hele mooie avond geworden. Na alle emotionele speech hebben we ze nog een foto collage gegeven zodat ze ons niet zullen vergeten. :p
Daarna onze afscheidsparty at Steve’s Pizza. We hadden de bovenverdieping van het restaurant voor onszelf. :) Het was een mooie en emotionele avond waar we van elkaar afscheid hebben kunnen nemen. Tot 4.30 uur de volgende morgen hebben we met de meiden bij elkaar gezeten, zodat ik ze naar de bus kon brengen en uitzwaaien. Rond 5.30 verliet de bus met internationale studenten Platteville…

Vrijdags heeft Clare mij opgehaald uit Platteville om kerst te komen vieren met haar familie. De hele familie kwam op Christmas eve naar huis voor een gezamenlijk diner, het uitpakken van de cadeaus en om samen naar de Mis te gaan. Was leuk om een keer mee te maken. Mijn kerstcadeau was een road trip naar Fair Oaks Farms, in totaal 30.000 melkkoeien. Ironisch genoeg ben ik hier met een vleesveehouder en een melkgeiten houder naar toe geweest. :p
Zondags ben ik in Platteville geweest om afscheid te nemen van een aantal vrienden…
Maandag zijn we op het melkgeiten bedrijf geweest Clare’s verloofde. Hier hebben we geiten gemolken, droog gezet en gevaccineerd. Weer eens wat anders als werken met koeien…

Woensdag zijn we op road trip naar Fair Oaks Farms in Indiana geweest. Een trip van 5 uur. Was echt gaaf om een keer geweest te zijn. Het was wel echt helemaal op mensen uit de stad gericht, die nog nooit een koe van dichtbij gezien hadden. Had zelf wel graag wat meer van de farm gezien. Gelukkig kwamen we aan het eind van de dag in gesprek met een van de medewerkers in de afkalfstal op het terrein. Zij heeft ons wat meer verteld over Fair Oaks en hoe het er aan toe gaat in de stallen. Dus dat was wel super. Het was zeker een onvergetelijke dag.

Donderdag ben ik naar Gina toegegaan, waar ik een week blijf. Samen nieuw jaar vieren. :) We hebben een mooie oudejaarsdag gehad. We zijn weggeweest met een vriendin en gedurende de avond zijn we heel wat vrienden langs geweest. Was een mooie avond…

Het is alweer de eerste dag van 2012. De tijd is zo snel gegaan. 2011 is echt een onvergetelijk jaar geworden met hele mooie herinneringen. Ik wil iedereen een gezegend, gelukkig en onvergetelijk 2012 toewensen. Maak je dromen werkelijkheid, want het leven gaat zo snel!

Liefs Mariska

  • 02 Januari 2012 - 07:10

    Martin:

    De beste wensen voor het nieuwe jaar Mariska

  • 02 Januari 2012 - 08:57

    Jeanette:

    Hey Mariska,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar!

  • 02 Januari 2012 - 09:10

    Jeroen:

    Mariska, beste wensen voor 2012!!

    ..al weer een mooi verhaal! Hoop dat de 2e afstudeerperiode niet gaat tegenvallen!

  • 02 Januari 2012 - 14:28

    Henrike:

    Mariska! Ik wens je het allerbeste, veel liefde en geluk voor het nieuwe jaar! Xx

  • 02 Januari 2012 - 17:34

    Harold:

    Happy Newyear!! Mooi verhaal weer.. Jij en Amerika.. Gaat aardig samen zo te lezen:P Wanneer kom je weer terug in NL??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kiel

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 27673

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: