Dairy Days, Dairy Club en dode ratten - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Dairy Days, Dairy Club en dode ratten - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Dairy Days, Dairy Club en dode ratten

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

17 September 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Hi allemaal!

Deze week is het aardig afgekoeld ten opzichte van de afgelopen tijd. De eerste winterjassen worden tevoorschijn gehaald en ook de eerste handschoenen zijn al zichtbaar. Terwijl anderen nog rustig in een kort rokje, een topje en slippers over straat flaneren. Grappig om te zien, zoveel verschillende mensen en iedereen is weer anders :) De temperatuur lag deze week rond de 15ºC, voor ons nog geen temperatuur om van in paniek te raken. In onze internationale groep zit ook een jongen uit Gambia, hij vindt het al verschrikkelijk koud. Wordt nog leuk voor hem in de winter wanneer het maandgemiddelde onder nul ligt, hij zal voor het eerst in zijn leven sneeuw zien. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende ervaringen.

Deze week de eerste huiswerkopdrachten en projecten op gekregen. Jah, ook de eerste groepsprojecten worden zo langzamerhand opgestart… Het echte studeren gaat toch echt beginnen. Over een paar weken mijn eerste examen al. Als ik dat tegen andere internationale studenten zeg, lachen ze zich een breuk, zij hebben al drie toetsten gehad de afgelopen weken. Wat ben ik toch blij met mijn major Animal Science, is toch allemaal net wat meer relaxed als andere opleidingen. Ik hoef gelukkig ook geen dikke pillen van boeken door te spitten. Ik heb twee lab’s iedere week. Voor Dairy Cattle Management gaan we elke maandag naar een ander melkveebedrijf. Dan moeten we kijken wat we anders zouden doen, wat beter kan op het bedrijf. Het andere lab is voor Reproductive Animal Science. Afgelopen week hebben ratten opengesneden en het geslachtsorgaan uitgebreid bekeken. Daarnaast natuurlijk even alles wat los en vast zat aan dat beest bekeken :) Was mooi om te zien. Het is elke week weer een verrassing wat we voor het volgende lab gaan doen. Het is een nieuwe docent met allerlei leuke plannen. Deze week heb ik mijn rooster definitief gemaakt, ik volg vier mooie vakken. Wordt wel een mooi semester denk ik.

Ik vertelde in mijn vorige verslag dat ik zou gaan kijken bij de Dairy Days hier in Platteville. Nou ik ben geweest hoor :) ’s Morgens was er een parade door het dorp. Hieraan deden verschillende schoolkorpsen mee, oldtimer trekkers, tractorpull trekkers en natuurlijk niet te vergeten de queen van de Dairy Days. ’s Middags ben zijn Gina en ik wezen kijken bij de dairy show. Het was echt super klein, de kermis die erbij hoort was een stuk groter. De dieren en de ring waren allemaal in 1 tent en die tent was niet groot. Zal er foto’s van uploaden. De 4-H deelnemers showden hier hun kalveren en pinken. Was leuk om te zien.

Deze week ben ik ook wezen kijken bij de Dairy Club en ben meteen maar lid geworden. Het gaat allemaal net anders als bijv. een Boerderijraad op de CAH. Ze organiseren bijvoorbeeld een veiling, waar waarschijnlijk zo’n 50 dieren worden geveild. Die moeten wij allemaal klaarmaken, verzorgen, enz. Genoeg te doen dus in de week voor 22 oktober. Verder organiseren ze een trip naar de Royal Winter Fair in Toronto, waar ik me ook maar even voor heb opgegeven :) Wat ze nog meer doen, ga ik de komende weken ondervinden.
Daarnaast ga ik ook naar InterVarsity meetings. Dit is een christelijke groep, zij doen samen Bijbelstudies, worships en natuurlijk ook veel andere leuke activiteiten. Ik denk dat ik me wel thuis ga voelen bij hun.

Het eten hier is echt iets waar ik maar niet aan kan wennen. Het is allemaal zo vet en je moet echt zoeken wil je groente vinden. Gelukkig hebben ze wel wat fruit, dus dan proberen we daar de vitamientjes maar uit te halen. Elke vrijdagavond koken Gina en ik voor onszelf en vaker als we daar zin in hebben.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen daar NL of waar ter wereld jullie nu ook zitten.

Liefs

  • 18 September 2011 - 08:16

    Judith:

    Alweer genoeg gedaan hoor ik:P
    Durfde je wel ratten open te snijden dat lijkt mij dus helemaal niks:)
    ik verlang al weer naar je volgende verhaal!!!

    XXX Je zusje

  • 20 September 2011 - 15:12

    Oma En Opa Groen:

    Ik vind het leuk dat ik gelezen heb dat je het daar goed hebt.
    Ik hoop dat je het daar ook verder naar je zin zult hebben.
    Opa en Oma denken veel aan je.

    Groetjes van ons twee

  • 25 September 2011 - 09:29

    Roelof:

    Hee Mariska,

    Ook maar even op je weblog kijken..Zat even te denken aan de Vis en welke mensen weg waren. En toen dacht ik ineens aan jou dat jij ook weg bent. Dus gelijk maar even gesurfd en al snel je weblog gevonden. Ik kan op een of andere manier niet aanmelden op jouw weblog omdat ik al aangemeld bent staat er.

    Mooie verhalen en een hele ervaring zo te zien!

    Veel plezier daar nog en groeten vanuit het Roemenie.

    La reverdere,

    Roelof

  • 26 September 2011 - 10:35

    Harold:

    Ha Mariska!

    Mooi verhaal weer! Je burgert je al helemaal in. Voor allerlei dingen/activiteiten opgeven.. Leuk hoor! Zo kom je er vast snel tussen! Als je je eigen eten kookt, kun je dan ook geen groente vinden? In Texas was dat geen probleem.. Bij de Walmart kochten wij vaak eten.. Diepvries groente en groente uit blik waren allebei wel te eten hoor! Maar misschien is het bij jou anders..
    Veel succes met zoeken naar vitaminen dan! en op naar het volgende verhaal :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 27678

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: