Het echte leven als UWP-student is begonnen - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Het echte leven als UWP-student is begonnen - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Het echte leven als UWP-student is begonnen

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 September 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Hi everyone,

Hier weer een berichtje vanuit Platteville. Na een week alleen met internationale studenten te zijn en de campus helemaal voor onszelf te hebben, moeten we deze ruimte nu delen met 7000 andere studenten. Wel even wennen hoor.

Vorige week zijn we helemaal klaar gestoomd voor een semester aan UWP. Er zijn allerlei gratis faciliteiten op de campus. We kunnen gebruik maken van de sportruimtes, gezondheidszorg en het writing center waar ze je helpen bij het schrijven van papers. Het is hier allemaal goed geregeld.

Donderdag 1 september zijn we met de hele groep internationale studenten naar de hoofstad van Wisconsin geweest, Madison. Hier hebben we een rondleiding gehad in de capitol, waar we kennis hebben gemaakt met de senator and representative van WI en de regio waar UWP is. Ik ben zelfs uitgenodigd om te komen kijken op de farm van representative Tranel. Hij heeft een van de grootste biologische bedrijven in Wisconsin. Kijken wanneer we daar tijd voor kunnen vrij maken.

Vrijdag hebben we onze roosters gekregen en onze boeken opgehaald. Dus helemaal klaar om met de lessen te beginnen.

Zaterdag ben ik samen met een groep internationale studenten wezen kijken naar de Am. Football game on campus. De Pioneers speelden thuis. Het regende de hele dag, toch waren we zo gek om de hele wedstrijd te blijven kijken, van 13-16uur.. Ze hadden wel 80 spelers langs de lijn staan, per team. Zeker het dubbele van normaal, ze zijn nog steeds bezig met de selectie. Dus conditie hadden ze nog niet nodig, voor de 5min. die ze moesten spelen. Maar de Pioneers hebben gewonnen, dus het was weer een mooie dag voor UWP.

Op zondag kwam mijn roommate Gina aan in Platteville. We kunnen het goed met elkaar vinden. Zij heeft net als mij een animal science major, alleen leert zij voor docent. Ze heeft een auto, altijd handig, omdat hier in Platteville niet heel veel op loopafstand is. Via Gina heb ik alweer heel wat Amerikanen leren kennen, ze heeft me al aan heel wat van haar vrienden voorgesteld. We hebben ook een Dutch word of the day :) Ze vindt het leuk om Nederlands te leren, al is uitspraak wel erg moeilijk. Het komt wel goed de komende maanden denk ik, het is erg gezellig.

Maandag was het Labor Day, dus iedereen was vrij. Wel lekker, nog een dagje om me mentaal voor te bereiden op de eerste echte lessen op dinsdag. Al begonnen mijn lessen dinsdag wel erg makkelijk, we kregen de syllabus voor dit semester uitgereikt en konden weer gaan. Mijn eerste les was het snelst, begon om 8 uur en was om 8.15 uur alweer klaar. Woensdag ging het toch allemaal wat anders. Ik had les van 8 tot 16.30 uur. Ik weet lang niet alle vaktermen in Engels, dus het kan nog wel eens pittig worden komende tijd. Maar dat is weer een mooie uitdaging :)

Dit weekend zijn de Dairy Days in Platteville. Daar ga ik maar eens kijken, ben benieuwd.

Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Als jullie vragen hebben, stel ze gerust.

Zoals ze hier zeggen;
Everyday is a great day to be a Pioneer!

Liefs Mariska

  • 08 September 2011 - 22:31

    Jelle:

    Heeey mariska!!!

    Wat goed van je te horen, heel leuk dat je het zo naar je zin hebt en al zoveel contacten heb gemaakt, ik had ook niet anders van jou verwacht je kletst zo makkelijk :D . Mijn lessen zijn gister ook begonnen hier in Truro het is wel even wennen alles in het engels en dan praat ieder docent ook nog weer is anders. Ik heb hier 5 business-lectures gekozen ik wilde ook wel graag animal sciences lecture volgen maar dat pas jammer genoeg niet in me rooster. Deze school is eigenlijk hetzelfde als in Dronten ongeveer net zo groot en dezelfde slag volk dat hier rond loopt ze houden hier ook wel van een feestje. Dat staat mij wel aan natuurlijk :p. Volgende week beginnen me waterpolo trainingen ben benieuwd wat het wordt. Je moet toch wat doen anders moet ik dadelijk nog 2 stoelen voor de terug reis boeken in het vliegtuig :s. Heel veel succes en plezier daar en geniet ervan want voor je het weet is het voorbij.

    Gegroet x Jelle

  • 09 September 2011 - 08:13

    Daphne:

    Hee Meid,
    Leuk dat je het daar naar je zin hebt. Ik zal je binnenkort wat op de post doen, zodat je NL niet vergeet:P. Ik hoop dat ik volgende week snel wen dat jij en Jelle niet op school zijn dit half jaar. Ik had jullie al bijna een paar smsjes gestuurd;)! Tot mails!
    Liefs Daphne

  • 09 September 2011 - 10:47

    Judith:

    hee mariska

    het gaat goed zo te horen:)
    hier gaat het ook goed.
    ik heb het erg naar mijn zin op school:p
    ik lees dat je wel naar sport kijkt maar ik heb nog niet gelezen dat je zelf ook aan sport doet daar. (ik hoop van wel)
    tot over een half jaar.

    XX-jes je zusje.

  • 09 September 2011 - 18:05

    Paula:

    Zoals altijd aan het netwerken....:P

  • 12 September 2011 - 09:43

    Harold:

    Ha Mariska!
    Mooi om weer wat van je te horen! Ik zag al een paar foto's op je facebook! Mooi weer daar! Mooier dan hier.. Maarja, niets aan te doen.. Geniet van je tijd, school en mensen daar! Leuk om nieuwe mensen te leren kennen.. Altijd leuk die Amerikanen he!!

  • 13 September 2011 - 09:19

    Roel:

    Leuk verslag Mariska!
    Veel succes met studeren daar.

    Lijkt me wel appart hoor. Ik heb ook drie buitenlandse studenten in mijn klas, maar je merkt gewoon dat ze niet alles snappen (ook al wordt er in engels les gegeven).

    Succes!

  • 14 September 2011 - 18:15

    Jody:

    Hey Maris :)
    Het klinkt echt alsof je het super hebt! Leuk ook dat je al zoveel mensen kent daar, had ook niet anders verwacht haha. Jij bent gewoon een wandelend sociaal contact x) Heel veel plezier en succes met je studie gewenst. Denk aan je.
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 27684

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: