De eerste dagen in Platteville - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Platteville - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Platteville

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

30 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Platteville

Beste allemaal,

Hier dan eindelijk mijn eerste verslag na aankomst in Platteville, Wisconsin. Het weer is hier geweldig, de hele dag zon, heerlijk. Jullie zullen wel jaloers zijn met al die regen in NL.

De mensen hier zijn echt heel vriendelijk, vertellen je alles wat je wilt weten en helpen waar je hulp nodig hebt. Maar laat eerst eens vertellen over vrijdag, de dag van aankomst. Deze dag verliep namelijk niet helemaal vlekkeloos.

Vrijdagmorgen ben ik door mijn moeder en zusje naar Schiphol gebracht. Alles liep helemaal perfect, totdat we in het vliegtuig zaten. We hadden meteen al vertraging voor het opstijgen, door onweer. Dan te bedenken dat ik maar 45 min. had om over te stappen op het vliegveld van Londen. De piloot zei dat we de vertraging wel zouden inhalen onder het vliegen. Nou niet dus! We kregen zelfs meer vertraging, doordat we niet mochten landen! Dus ik daar weer door de security en meteen maar vragen waar ik heen moest. Toen ging de gate officieel al dicht! Gelukkig was deze mevrouw zo aardig dat ze naar de gate zou bellen dat ik eraan kwam. Gelukkig was ik niet de enige vanuit Amsterdam die met dit vliegtuig moest. Blijkt dat het vliegveld echt groot ik, moest met de tram (!) naar de gate. Gelukkig heb ik de vlucht op het nippertje kunnen halen. Bij aankomst in Chicago bleek alleen dat onze koffers het vliegtuig niet gehaald hadden. Dus daar sta je dan. Gelukkig waren er twee Nederlandse jongens, die hetzelfde probleem hadden en toevallig ook naar UWP gingen. Dus zijn we maar samen alles rondom bagage gaan regelen. Bleek dat de koffers in het volgende vliegtuig zaten en om 18 uur zouden aankomen en wij zouden pas rond 20 uur van het vliegveld vertrekken, dus met een beetje geluk zouden we onze bagage nog mee kunnen krijgen, anders zou het maandag pas op de universiteit gebracht worden. En ja, het is gelukt, we kregen onze koffers op tijd. Daarna begonnen we met de hele groep internationale studenten aan een 3,5 uur durende busrit naar Platteville. Iedereen was helemaal kapot er waren verschillende studenten die al meer als 30 uur aan het reizen waren. In Platteville aangekomen brachten ze ons snel naar de dorms. Ik woon de komende maanden in Wilgus Hall. We kregen hier de sleutel van onze kamer en ik kon naar 27 uur eindelijk naar bed.

Zaterdag hebben we nader kennisgemaakt en zijn we naar de Pioneer Farm geweest. Dit is de schoolboerderij, waar studenten van UWP werken en lessen krijgen. Hier was ik april ook al geweest, maar nu was het mooi groen overal :) Daarna zijn we wezen kijken bij de big 'M'. Deze M is 's werelds grootste M en gemaakt door mijnbouwkunde studenten in de vorige eeuw.

Zondag zijn we naar Dubuque geweest, deze stad ligt in Iowa. Hier zijn we wezen kijken bij de Mississipi River en andere toeristische plekken. 's Avonds hadden we een potluck met mensen uit Platteville. Dit is een maaltijd waarbij iedereen wat homemade food te eten meeneemt. Het was erg gezellig en we hebben weer veel nieuwe mensen leren kennen. Weer een paar adressen erbij waar we een keer mogen komen eten :)

Vandaag zijn we begonnen met de eerste informatieve 'lessen'. We leren deze week hoe alles te werk gaat at UWP. Ik ben nu officieel een Pioneer, want vanmorgen zijn onze schoolpassen gemaakt.

Het contact met de internationale studenten is heel goed. We zijn met een groep van 45 studenten en ze komen echt overal over de wereld vandaan. Ook 7 internationale studentes wonen in Wilgus Hall en er woont een hele groep in de dorm naast ons.

Ik ben benieuwd wat de hoe het de komende weken zal gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Liefs Mariska


PS. Mijn adres tot eind december zal zijn:

Mariska Groen
222 Wilgus Hall
1100 Greenwood Avenue
Platteville, WI 53818-3090
United States of America



  • 30 Augustus 2011 - 09:26

    Harold:

    Ha Mariska!
    Heb je nog meer Nederlandse studenten in jou klas? Of ben jij de enige Nederlander.. Het klinkt allemaal wel leuk en mooi! En je begint direct met school zo te lezen.. Goed bezig hoor! Een week eerder dan de Nederlandse scholen, de CAH tenminste.. Veel succes en plezier!

  • 31 Augustus 2011 - 04:49

    Jelle:

    Heeey,

    Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel succes en plezier daar. Ik ben ook net aangekomen op Nova Scotia, voor mij gaat het nu ook echt beginnen.

    Groet X Jelle

  • 02 September 2011 - 08:48

    Oordt:

    We houden je in de gaten.......!!Succes daar.

    Groeten uit de polder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Platteville

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 27671

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: