Brandende zon - Reisverslag uit Listowel, Canada van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Brandende zon - Reisverslag uit Listowel, Canada van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Brandende zon

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 Juli 2010 | Canada, Listowel

Jaja, geliefde dames en heren..
Hier weer een verslagje vanuit het verre Canada. Het is hier gloeiend warm! Vandaag was het maarliefst 30 graden! Met zoals gewoonlijk een brandende zon. Dus ja, dat witte meisje krijgt eindelijk een kleurtje. Dat gaat alle knetters hard.

Gisteren zijn we begonnen met het maaien van de 2e snede; 130 acres (1ha=2,5acre). Ze gebruiken een loopband achter de maaier, zodat je in plaats van 2 zwillen, maar 1 zwil hebt. Zo droogt het niet te hard. aar met dat aparaat hebben ze altijd problemen, dus ook nu weer. Het heeft zeker een uur geduurd voordat we alles goed op gang hadden. Het maaien gaat met een snelheid van 10 acres per uur. Dus daar zijn nog wel een aantal uurtjes voor nodig. Morgenochtend moet het laatste nog gemaaid worden en daarna gaan we starten met hakselen. Alles wordt hier zelf gedaan. De loonwerken komt alleen om te spuiten en om het graan te oogsten.
Het hakselen zal ong. 1,5 dag duren, dus daar zijn we dinsdag ook nog wel weer de hele dag mee bezig. Ik mag een poging gaan doen om bij te rijden. We zien wel of het gaat werken, maar volgens Tim is het niet zo moeilijk.

Afgelopen vrijdag heb ik een poging mogen doen om te leren rijden op de bobcat. Maar is dat nog niet zo makkelijk!! Sturen met je handen, met 2 sticks en de loader bedienen met je voeten. Ik heb het nog niet helemaal onder de knie, maar ze zullen me het wel net zo lang laten proberen tot ik het kan :p Gelukkig lieten ze me in alle rust alles uitproberen en stonden niet naast me om me uit te lachen. Ze kunnen zich nog goed herinneren hoe ze zelf zijn gestart...

Door het warme weer van de afgelopen dagen begint alles hier eindelijk op te drogen. Ze hebben zowat de hele maand juni regen gehad hier. Dus dat is niet erg bevorderlijk voor de maïs en de luzerne. De maïs is in de afgelopen dagen hard bijgekleurd, niet meer zo geel meer. De goede maïsplanten komen al tot halverwege de rug!

Vandaag hadden we een picknick bij de kerk. Het was erg gezellig, veel nieuwe mensen leren kennen waarvan ik natuurlijk de namen niet meer weet... Ook Jan en Joke vandaag ontmoet. Ben meteen al uitgenodigd voor de BBQ aankomende zaterdag. Een van de zoons gaat 14-08 trouwen en hier is het gewoonte om voor die tijd een BBQ te geven. Dus gaan we daar maar eens kijken denk ik :)

Vandaag was de hele fam weer hier om te komen zwemmen. Dus ik heb vanmiddag gezwommen met de meiden (kleinkinderen) in leeftijd varierend van 2 tot 9 jaar. Ze hingen aan alle kanten en vertellen vanalles. Was erg gezellig.
Natuurlijk weer de grootste lol met alle mannen. Adam, dat is een van de schoonzoons, kan altijd wel goed uit de hoek komen. Dus wel een mooie dag gehad vandaag.

De familie staat hier wel bekend om het feit dat ze graag anderen de gek aan steken. De eerste vrijdag dat ik hier was, zei de kalverkoopman dat ik het goed deed als ik het een week zou uithouden. Nou dat lukte natuurlijk met gemak. De zus van Bill condoleerde me met het feit dat ik met Bill en Tim opgescheept zat. Zo kan ik nog wel even door gaan. De anderen plagen dus net zo hard terug. Dus je kunt je wel voorstellen dat het erg gezellig is.

Ben door mensen uit de kerk/vrienden van Tim uitgenodigd om te komen kijken op hun bedrijf. Dus ik ga nog een tour maken met Tim langs leghennen, varkens en mestkalveren, daarnaast gaan we natuurlijk ook nog leuke melkveebedrijven bekijken. Eerst maar een kijken wanneer we daar tijd voor hebben. Het is wel zo dat als we ergens heen gaan, ze altijd een andere weg terug nemen om vanalles te laten zien. Nou en er is hier genoeg te zien! Maar daar zal ik de volgende keer wat meer over vertellen.

Ik ga nu m'n bedje maar eens opzoeken. Wordt morgen weer een lange dag en was vanmorgen alweer om 5uur in de stal..

Als jullie vragen of wat dan ook hebben, dan hoor ik het wel.

Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Listowel

Buitenlandstage in Canada

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

En dan is het alweer afgelopen...

08 Augustus 2010

Nog maar 1 weekje...

27 Juli 2010

I did it!!

14 Juli 2010

De tijd vliegt..

08 Juli 2010

Warm, warmer, aller warmst
Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 27679

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: