I did it!! - Reisverslag uit Listowel, Canada van Mariska Groen - WaarBenJij.nu I did it!! - Reisverslag uit Listowel, Canada van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

I did it!!

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Juli 2010 | Canada, Listowel

Lieve allemaal,

Jaja, I did it!! Ik heb vandaag voor het eerst op een Combine gezeten. Maar dat is nog niet alles, ik heb er zelf op gereden en wat van de tarwe geoogst. Ja, een hele belevenis voor dat blonde meisje uit Nederland! (Als ik de tijd heb zal ik er foto's van op internet zetten, maar belangrijker nog als internet werkt!)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. De grootste spelbreker is het internet. Het is hier zo slecht en soms hebben we het dagen niet :s Maar we hebben vandaag geluk, dus kan ik jullie weer een update doen.

Ik zal een paar leuke dingen eruit pikken om jullie te vertellen.
Zaterdag 17 juli
De hele middag naar de Listowel Fair geweest. Ze hadden daar een kalverkeuring van de 4H groep. Dat is een groep vergelijkbaar aan de Young Breeders in Nederland, alleen dan veel actiever. Ze hebben minstens elke maand een meeting en hun motto is leren door te doen. Dus ze gaan met z'n allen naar een boer en leren dan hoe ze het kalf moeten scheren of richten zich op Showmanship. Daarnaast leren ze ook veebeoordelen en hebben ze avonden met sprekers. Iedereen van basisschool tot universiteit kan lid worden... Omdat de zon zo hard brandde die dag hebben we maar beschutting gezocht op de overdekte tribune bij de paardenshow. 6 paarden voor een wagen en ze moeten precies gelijk lopen, goed luisteren, enz. Was wel leuk om te zien.
's Avonds met Leonard & Suzan (zus van Bill) en hun dochter Lauralynn en Bill & Martha naar Varney Motor Speedway geweest. Dus naar een autorace. Ze hadden ook treintjes van drie auto's. De voorste auto had dan de motor, de tweede niets en de derde de remmen. En dan met 4 teams in de baan, dat levert natuurlijk hilarische beelden op :D Met het commentaar van de altijd gezellige Leonard heb ik me zeker goed vermaakt. Daarna ben ik nog met Leonard en Lauralynn naar de Tractorpull op de Listowell Fair geweest. Lange dag dus, maar wel erg leuk :)

Donderdag 22 juli
Vandaag naar de Farmers Market in St. Jacob geweest. We hadden de drie kinderen van Sophie mee. Op deze markt worden alle dieren verkocht. Melkkoeien, slachtkoeien, varkens, kippen, schapen, geiten en kalveren. Alles! Ik kon alleen geen klap van de veilingmeester verstaan. Het was net of hij zat te jodelen. Natuurlijk leuk om een keer mee te maken. Verder stonden buiten overal kraampjes met fruit, groente, riemen, tassen, taarten. Heel veel en allemaal locale producten. Hier komen bedrijven hun eigen producten verkopen. Je ziet dus ook veel Mennonites hier om hun spullen te verkopen.

Zaterdag 24 juli
De Buck & Doe van Lieke Kappers en haar vriend. Dit keer hadden we een Pigroast en de vertrouwde spelletjes om geld binnen te halen voor de bruiloft in september. Leuke avond met gehad met alle jongeren. Lauren heeft me uitgenodigd voor de trouwerij van haar en Hilbert Koersen. Dat is natuurlijk een kans die ik niet moet laten schieten :D Het is een super gezellige meid. Hilbert en Lauren waren zo aardig om te thuis te brengen, zodat ik wat langer kon blijven :) Ik ga waarschijnlijk vrijdag met Lauren en een groep van haar vriendinnen naar Waterloo.

Zondag 25 juli
De meeste kinderen waren weer thuis van het kamperen. Dus was de hele familie hier weer. Natuurlijk de grootste lol gehad met de iedereen, de kerels kunnen het nooit laten om dat blonde meisje uit NL uit te lokken :p Ben ook al helemaal geaccepteerd door de kleinkinderen. Ze willen alles met mij doen, dus dat is natuurlijk wel leuk. Ik had 's avonds zelfs hulp van de meiden :)

En dan natuurlijk vandaag 27 juli het combinen!

Nu lijkt het net of er helemaal niets meer gebeurd op het bedrijf. Dat is natuurlijk niet waar!! Tim en ik hebben afgelopen week de nieuwe ligboxen geïnstalleerd. Het zijn Greenstall boxen (googlen!!). Dat is een verbeterde variant op de fiberglass boxen. Dus we gaan eens kijken hoe dat hier gaat werken. Intussen komt de aannemer nog steeds niet terug om het dak af te maken :s Dus daar worden we zo onderhand wel zat van. Maar gelukkig is al het beton gestort en kunnen wij gewoon door met ons werk.
Dan is er nog een tweede project en dat is het bouwen van een nieuwe sleufsilo. Vandaag net de vergunning binnen gekregen (2 weken terug aangevraagd, hij was langzaam!). Dus deze week nog wordt het beton gestort.

Nog ruim 2,5 week en dan is het allemaal al weer over :s Moet eerlijk bekennen dat het me hier wel bevalt en Nederland nog niet echt gemist wordt hiero... Wordt maar niet bang ik kom wel naar huis, praktijkonderzoek wacht...

Tot de volgende update..

Liefs


  • 28 Juli 2010 - 08:10

    Eef:

    Hallo mariska,

    Wat heb jij allemaal mooie en leuke verhalen om te lezen. Volgens mij bevalt het boeren leven je goed.

    Veel plezier daar nog in canada!!

    Groetjes Evelien van bruggen

    PS: Ik w8 op de foto's ;), wil ze wel eens zien.

  • 28 Juli 2010 - 10:44

    Esther Plender:

    Hee Mariska!

    Wat leuk dat je op stage bent in Canada! Zo te lezen bevalt het je erg goed, ga je ook emigreren? Vast na je praktijkonderzoek :P

    Heel veel plezier nog, geniet ervan!

    Liefs Esther

  • 28 Juli 2010 - 11:45

    Henrike:

    Hey Mariska,

    Wat leuk om te lezen! Jij vermaakt je nog prima daar! ;)
    Heel veel plezier, geniet van de laatste paar weken!!

    Liefs, Henrike

  • 28 Juli 2010 - 12:26

    Harold:

    Ha Mariska!

    Wat een verhalen weer! Je beleeft wel wat! En je doet ook aardig veel leuke dingen, zo te lezen. Leuk is dat! Dan krijg je wat meer van Canada mee i.p.v. alleen het bedrijf;)
    En zelfs aan het combinen geweest! Stoer hoor(H) Haha! Echt een agrarisch Vislid:D:D:D
    Veel plezier nog de laatste paar weekjes!!

    Gr. uit Texas,

    Harold

  • 28 Juli 2010 - 12:34

    Peter Honingh:

    Hey!!

    Klinkt allemaal super!! Tijd gaat zo idd snel voorbij:p En ach uiteindelijk mis je hier ook niet zo heel veel hoor:d Nou heel veel plezier nog de laatste weken!!

    groetjes:p

  • 29 Juli 2010 - 09:22

    Mirjam:

    Hee Maris!
    Superleuk om te lezen allemaal zeg ;) Ik wist niet dat je in Canada zat, maar ben nu weer heeelemaal bijgepraat :)

    Liefs

  • 03 Augustus 2010 - 07:46

    Jos En Ingrid:

    Zo te zien is deze stage een hele belevenis voor jou! Geniet er van!
    Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden.
    Heel veel groeten van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Listowel

Buitenlandstage in Canada

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

En dan is het alweer afgelopen...

08 Augustus 2010

Nog maar 1 weekje...

27 Juli 2010

I did it!!

14 Juli 2010

De tijd vliegt..

08 Juli 2010

Warm, warmer, aller warmst
Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 27680

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: