En dan is het alweer afgelopen... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Mariska Groen - WaarBenJij.nu En dan is het alweer afgelopen... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

En dan is het alweer afgelopen...

Door: Mariska Groen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Augustus 2010 | Nederland, Kampen

Hi,

Nou daar zit ik dan.. Ben weer in Nederland. Dat is toch wel een hele overgang hoor. Van zonnig, super warm, engels praten, enz. naar regen, koud en weer Nederlands praten. Maar het begint nu weer langzaam te wennen.

Maar ik heb jullie nog niet verteld over mijn laatste week in Canada, dus dat wil ik bij deze even doen.
's Maandag ben ik naar de wereldberoemde Niagra Fall's geweest. Daar zie je wel even wat van de kracht van de natuur, very impressive! Ik ben samen met Martha en Wendy daar naar geweest. Rond 4 uur in de middag begon het echt super hard te regen, dus we hebben daar nog een paar uur rond gelopen als 3 verzopen katjes. Heel wat bekende mensen ontmoet in Louis Tussaud's Waxworks. Was wel leuk om te zien. Ook zijn we nog naar het 'Believe it or not' museum geweest. Je ziet daar echt de raarste dingen voorbij komen. Een man die met een boor van minstens 10cm zo zijn neus in boort, recht zijn schedel in!! Nog veel meer gekkigheid.

Dinsdag kon ik jammer genoeg niet naar de Red&White show geweest. We hebben de laatste beton in de stal gestort en de sleufsilowanden. Dus nu is de sleufsilo af!! Nu de stal nog...

Woensdag ben ik met de dierenarts meegeweest. Zij ging de mensen af die 's morgens hadden gebeld. We vielen meteen bij het eerst adres met onze neus in de boter. Een keizersnede bij een vaarsje, er kwam echt een grote bolle uit!! Een ander ding dat we hebben moeten doen wat een monster nemen uit de hersens van een dode koe voor onderzoek naar BSE. Dat is wel raar om te zien zeg. We moeten het hoofd er bijna afsnijden. We begonnen bij de keel en gingen net zo lang door totdat we het hoofd konden omklappen en gaan graven in de hersenen. Je maakt op zo'n dagje wel wat mee jah..
Verder hebben we woensdag alle luzerne aan de bult gekregen. Nouja, woensdag... Het wat donderdagochtend om half 4! Maar het zit in ieder geval in de kuil nou.

Donderdag zat ik om 7 uur 's morgens alweer op de weg. (Na 2 uurtjes slaap :o) Met dank aan Leonard, dat ik de van van hun mocht lenen. Ik ging die dag met Pieter en Bert-Jan bij echt red&white breeders kijken. We gingen perongeluk eerst naar een verkeerd adres, Patience Holsteins LTD. in Mildmay, bleken het later partners te zijn van Valleyriver Farms LTD. in Bognor. Gelukkig mochten we wel even rondkijken. Patience Holsteins is de fokker van de roodbonte stier Contender, die ze samen hebben met Valleyriver Farms. We hebben hier zeer goede koeien gezien. Toen konden we daarna nog weer ruim een uur rijden naar Valleyriver Farms. Dit is de fokker van de stieren Redman & Joyboy. Hier waren de koeien nog beter. De boer was echt super enthousiast en heeft ons echt al zijn vee laten zien. Super kwaliteit uiers en geweldige koeien. Die zou ik wel graag in mijn stal hebben lopen.. Beide bedrijven waren ook succesvol op de Red&White show in Listowel. Dus na deze dag baalde ik nog 10x meer dat ik niet naar de show kon... Al die mooie koeien gemist.
We hebben echt een mooie en gezellige dag gehad.. Meer als 800km gereden in een dag!! Het was dus alweer vrijdag voordat ik thuis was..

Vrijdagavond zijn we naar Goderich geweest. Naar de camping waar alle kinderen van Bill & Martha aan het kamperen waren, om afscheid te nemen. Super gezellige avond gehad bij het kampvuur en toen uiteindelijk afscheid moeten nemen, was wel moeilijk jah, want het is familie geworden in die 7 weken. En ik moet ook zeker weer langs komen als ik de buurt ben!!

Zaterdag was het dan zover voor Hilbert & Lauren, hun trouwdag. 's Middags eerst naar de kerk geweest, was echt een super mooie dienst. Daarna om 6 uur het diner. Tijdens het diner werd het grote zoenspel gespeeld. Je kon allerlei opdrachten doen en als je dat won dan moesten Hilbert en Lauren kussen, was er een rij van 4 opdrachten gedaan dan lieten ze een filmkus zien die Hilbert en Lauren dan over moesten doen. Het mooiste was nog wel de Spidermankiss.. Hierbij moest Hilbert op de kop hangen, dus de 4 jongens die voor Hilbert opstonden in de trouwplechtigheid hielden hem op de kop terwijl ze moetsen zoenen... Was echt een geweldig gezicht. Daarna komen natuurlijk de speeches.. Dan als laatste het grote feest!!! Was echt een geweldige dag. Ik heb zelfs nog een huis aangeboden gekregen. Dus ik kan zeker terug komen!! :D

Toen was het alweer zondag, mijn laatste dag. Van iedereen bij de kerk afscheid genomen. En ik moest zeker nog weer terug komen. Dus moet ik maar eens kijken wanneer dat weer kan!!
Bill & Martha hebben me naar Toronto gebracht. Er gingen nog 3 jongens van school met hetzelfde vliegtuig. Dus Bill kon weer rustig naar huis, want ik was wel veilig bij hun :p
Toen was ik na 7 uur vliegen weer in Nederland, waar we onze bagage weer lekker georganiseerd terug moesten vinden van verschillende baggagebanden op Schiphol. Dus toen wisten we zeker, we zijn weer in NL!

Maar ik heb het zeker naar mijn zin gehad in Canada.
Bedankt voor alle leuke reacties die ik heb gehad de afgelopen weken.
Tot de volgende reis!!

Liefs Mariska

  • 19 Augustus 2010 - 13:19

    Texas Henkie:

    Ha Mariska,

    Succes met het omschakelen naar Nederland! En straks weer op de CAH!

    ps. Bill & Martha hebben jou helemaal naar Schiphol gebracht?? :P Staat in de ene laatste alinea...

  • 19 Augustus 2010 - 13:22

    Bart Last:

    he mariska!
    wat een verhalen typ jij allemaal zeg! maar wel leuk om te lezen. verder was het voor Bill zeker wel een eind rijden om jou naar schiphol te brengen of niet??:D:D
    en ging Jeannet niet mee terug??

    groeten!

  • 19 Augustus 2010 - 14:10

    Mariska Groen:

    Hi..

    Nou ik heb het ff snel veranderd hoor. Thanks..
    Ze hebben natuurlijk naar Toronto gebracht!!
    Jeanette is maandag weer naar huis gegaan.

  • 19 Augustus 2010 - 19:45

    Marjon Vd Wetering:

    Hey Mariska!

    Wat beleef je veel op zo'n trip he? Zo te horen heb je jezelf kostelijk vermaakt met wat Canada je allemaal te bieden heeft. Leuk om zo je verhalen te volgen:D
    Succes met het komende jaar op school. Zal nog wel ff wennen zijn! Je zit vast nog zo met je hoofd in Canada.
    Ik ga volgende week vrijdag weer terug richting ons koude kikkerlandje. Wel en geen zin aan natuurlijk.
    Geniet nog ff van je laatste dagen vrij van school. We zien elkaar vast wel weer;)

    Groetjes Marjon

  • 20 Augustus 2010 - 10:06

    Hannah:

    Hej Mariska!
    Leuk om al je verhalen te lezen! Je hebt het echt naar je zin gehad zo te zien :) Succes met acclimatiseren (wat een woord he?! ;)!!
    Liefs, Hannah

  • 23 Augustus 2010 - 08:54

    Fam. Knoef:



    Hallo Mariska,
    Het was mooi om met je mee te kunnen lezen hoe het ging in Canada, bedankt en weer heel veel succes thuis en op school. Heb je ook zo`n last van heimwee? had ik destijds wel.

    Hartelijke groeten,
    Fam. Knoef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Buitenlandstage in Canada

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

En dan is het alweer afgelopen...

08 Augustus 2010

Nog maar 1 weekje...

27 Juli 2010

I did it!!

14 Juli 2010

De tijd vliegt..

08 Juli 2010

Warm, warmer, aller warmst
Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 27668

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: