Canada in de winter; sneeuwstormen en kou - Reisverslag uit Kemptville, Canada van Mariska Groen - WaarBenJij.nu Canada in de winter; sneeuwstormen en kou - Reisverslag uit Kemptville, Canada van Mariska Groen - WaarBenJij.nu

Canada in de winter; sneeuwstormen en kou

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 Januari 2014 | Canada, Kemptville

Lieve allemaal,

Weer een berichtje vanuit een winters Canada. De laatste blog was vanuit Listowel waar ik de feestdagen heb doorgebracht. Dat waren twee mooie weken, weer veel mensen gesproken en gezien. Vooral moeilijk om weer afscheid te nemen omdat ik niet weet wanneer ik weer terug kom… Maandag 6 jan ben ik met Henri weer terug gereden naar Kemptville. Het weer in Listowel was slecht, veel wind en sneeuw. Toch zijn we de weg opgegaan, gelukkig was de weg verder naar het oosten een stuk beter. Later die dag was het weer zo slecht dat de wegen in Listowel voor twee dagen afgesloten zijn geweest… Weer in Kemptville aangekomen moest ik volop aan de slag om mijn thesis te schrijven. Samen met mijn professor hebben we de statistische analyses gedaan. Hele dagen aan het werk op de computer is niet mijn ding merk ik nu… Na terugkomst in Kemptville was ons kantoor vol met nieuwe collega’s. Er zijn twee nieuwe master studenten, Morgan en Emily, die nu beginnen met hun research. Ook is er een nieuwe research assistent, Robin. Megan heeft in december ontslag genomen en werkt nu voor de overheid. Met z’n vieren in een kantoor is niet altijd optimaal voor productieve werkdagen, maar is wel gezellig…

De week van 13 jan werd het hier ‘tropisch’ met temperaturen boven 0°C! Wel lekker dat de ergste sneeuw wat weg smelt. Dit was van korte duur want aan het einde van de week kregen we weer sneeuw doken de temperaturen flink onder nul met gevoelstemperaturen van -30°C. Die temperaturen ben ik onderhand wel gewend. Gelukkig hoef ik niet meer veel naar het werk te lopen. Brian, m’n huisgenoot, brengt me ’s morgens vaak naar het werk en de meiden van het werk brengen me weer thuis – luxe!

Afgelopen weekend ben ik met Brian mee geweest naar huis, ze hebben een melkveebedrijf in Cobourg. Ze hebben een grupstal met zo’n 40 koeien, super exterieur. Hier heb ik voor het eerst in m’n leven in een grupstal gemolken. De conclusie is dat het er allemaal mooi uitziet, maar melken in een melkput heeft toch mijn voorkeur. Ook dit weekend hadden we weer een sneeuwstorm en dat terwijl er maar 3cm sneeuw was voorspelt! Vrijdagavond waren de wegen nog redelijk, maar zaterdag was de noodsituatie uitgeroepen door de county en werden de wegen afgesloten. De plannen om bedrijven in de omgeving te bekijken liepen in de soep. Dus toen maar een poging gedaan om te leren crosscountry skiën. Het ging redelijk, maar na 300m waren de sneeuwduinen 1,5m hoog. Dit was natuurlijk niet optimaal om te skiën, dat was een kort maar krachtig tochtje. Op zondag zijn we 3u naar het noorden gereden, naar Pembroke. Hier woont de vriendin van Brian, Melissa. Was een gezellig dagje, vooral relaxed. Op maandag moesten we weer richting Kemptville. De wegen waren slecht, sneeuw en wind… Onderweg genoeg ongelukken gezien, gelukkig zijn wij veilig aangekomen.

Sinds het weekend hebben we er een nieuwe huisgenoot bij, Tanja. Ze is een geneeskunde student die 5 weken stage loopt hier in het ziekenhuis. De student die we afgelopen september hier hadden, Hymn, is een klasgenoot van haar.

Nog maar twee weken en dan moet ik alweer naar Nederland. De tijd is hier super snel gegaan. Nu alleen nog ‘ff’ m’n thesis afschrijven…

Tot snel!
Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 27636

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Master thesis research @ Kemptville Campus

26 Augustus 2011 - 28 Januari 2012

Studie aan University of Wisconsin Platteville

24 Juni 2010 - 16 Augustus 2010

Buitenlandstage in Canada

Landen bezocht: